اخبار
1402/2/27 چهارشنبه نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم
دستورالعمل برگزاری آزمون پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401

.

*  نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم
1در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 آزمون کلیه دروس با منبع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد به صورت حضوری در مراکز/واحدها و متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد.
2- آزمون مقطع دکتری به صورت حضوری و توسط مراکز مجری اجرا خواهد شد.
3- آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و متمرکز در بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون و غیر حضوری می‌باشد.

الف نکات اجرایی در برگزاری آزمون‌های متمرکز حضوری آزمون‌های پایان ترم
  1. با توجه به شروع فصل گرما هماهنگی لازم با ادارت زیربط برای عدم قطع برق، آب، تلفن، اینترنت و ... صورت پذیرد.
  2. آزمون دروس بدون منبع در کلیه مقاطع تحصیلی به عهده استاد خواهد بود. لذا اساتید موظف می‌باشند پس از برگزاری آزمون نسبت به ثبت نمرات دانشجویان مطابق تقویم آموزشی اقدام نمایند. در صورتیکه دروس بدون منبع به صورت استانی یا منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد نحوه برگزاری آزمون با نظر روسای استانی انجام پذیرد.
  3. جهت ورود به سامانه آزمون الکترونیکی در آزمون‌های حضوری، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‌باشد.
*  نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است. 
  1. کلیه مراکز موظف می‌باشند پس از هر نوبت امتحانی نسبت به قرائت پاسخنامه‌ها و زدن دکمه ارتباط با سازمان مرکزی اقدام نمایند.
  2. کلیه مراکز موظف می‌باشند در پایان آزمون هر روز نسبت به بارگذاری پاسخنامه‌ها در سیستم گلستان و ثبت غیبت دانشجویان اقدام نمایند.
  3. در مراکزی که تجمیع قرنطینه صورت پذیرفته است، پاسخنامه مرکز مبدا باید حداکثر تا ساعت 10 صبح روز بعد قرائت و در سیستم گلستان بارگذاری گردد.
  4. جهت صرفه‌جویی در وقت و تسریع در تصحیح اوراق توسط اساتید پیشنهاد می‌شود کلیه پاسخنامه‌های تشریحی دانشجویان اسکن و در سامانه گلستان بارگذاری گردد.
  5. در صورت بروز حوادث طبیعی (سیل، زلزله، اوضاع نامناسب جوی و ....) در هر یک از مراکز یا واحدها که منجر به لغو امتحانات پایان ترم شود، کسب مجوز لغو امتحانات، صرفاً با هماهنگی رئیس استان با معاونت آموزشی و یا رئیس مرکز سنجش و آزمون میسر می باشد.
  6. هر گونه جابجایی دانشجو در داخل و یا خارج استان بدلیل شرایط خاص دانشجویان و یا بسته شدن راه های مواصلاتی و ...، صرفاً با کسب مجوز رئیس مرکز سنجش و آزمون میسر می باشد. لازم بذکر است در صورت اعلام گزارش در خصوص جابجایی دانشجو بدون کسب مجوز از این مرکز، آزمون دانشجو لغو خواهد شد.
  7. تنها در صورت بروز مشکلات سخت افزاری، شبکه و یا  قطع برق و با تایید ستاد امتحانات استان، لغو آزمون الکترونیکی و برگزاری آزمون کتبی امکانپذیر بوده و ستاد امتحانات استان در این خصوص نظارت دقیق، مبذول نماید.
  8. در صورتی که آزمون الکترونیکی در هر یک از مراکز و واحدها بدلیل وجود مشکلات اعلام شده در بند 9 ، برای دانشجو و یا درسی به صورت کتبی برگزار گردید، با ذکر دلیل کتبی نمودن آزمون و تهیه صورت جلسه، در پایان هر هفته، به ستاد امتحانات استان گزارش گردد. لازم بذکر است عدم نظارت بر رایانه ها و تبدیل مکرر آزمون های الکترونیکی به کتبی به دلیل افزایش هزینه‌های برگزاری آزمون، به منزله امتیاز منفی برای استان مربوطه تلقی خواهد شد.
  9. کاربر قرائت پاسخنامه در هر نوبت امتحانی، ملزم به بررسی تعداد غائبین و تعداد پاسخنامه‌های الکترونیکی به ازای هر درس می‌باشد. از اینرو در صورت غایب نبودن دانشجو و نداشتن پاسخنامه الکترونیکی هر چه سریعتر رایانه‌ای که امتحان دانشجو بر روی آن برگزار گردیده بررسی نموده و تا قبل از پایان همان روز امتحانی با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور دانشجوی مربوطه در سامانه آزمون الکترونیکی و با حضور حراست نسبت به زدن کلید پایان آزمون و تولید فایل dat  دانشجو اقدام نماید. کاربر قرائت پاسخنامه، مسئول مستقیم صیانت از پاسخنامه دانشجویان آزمون الکترونیکی است. لذا عدم نظارت بر این مهم و ارسال لاگ ها جهت قرائت به مرکز سنجش و آزمون به دلیل کاهش رضایتمندی دانشجو به منزله امتیاز منفی برای استان مربوطه تلقی خواهد شد.
  10. در صورت عدم وجود شناسه اطلاعات آزمونی دانشجو،  بدلیل قفل آموزش و یا در حال ثبت باقی ماندن انتخاب واحد، از دانشجو با پاسخنامه سفید آزمون بعمل آورده و جهت صدرو شناسه اطلاعات آزمونی در اسرع وقت با مرکز آزمون مکاتبه نمایید. لازم به ذکر است به دلیل تاکیدات مکرر مرکز سنجش و آزمون در رعایت تقویم آموزشی، تعداد نفر آزمون ارسال شده مطابق با این بند به مرکز سنجش و آزمون به دلیل کاهش رضایتمندی دانشجو، به منزله امتیاز منفی برای استان مربوطه تلقی خواهد شد.
  11. ساعت تشکیل قرنطینه و نیز ارسال رمز آزمون رأس ساعت 05:00  صبح می باشد.
  12. با توجه به گزارشات مکرر، در خصوص موارد ذیل اهتمام بیشتری صورت پذیرد:
  • صحت دوربین‌های مدار بسته اتاق قرنطینه
  • همراه نداشتن تلفن همراه در جلسه آزمون و اتاق قرنطینه
  1. در مواقع اضطراری جهت صرفه جویی در وقت و هزینه و ارتقای کیفیت آزمون به جای ارسال دفترچه سوال به صورت فکس از بانک سوال در صورت وجود اشکالات احتمالی، سوالات در پوشه اشتراک فایل اختصاصی بارگذاری خواهد شد.
  2. رئیس منطقه /استان تدابیر لازم برای اطلاع‌رسانی این دستورالعمل را اتخاذ نمایند، به گونه‌ای که از انجام پشتیبانی، نظارت و اطلاع‌رسانی لازم بر برگزاری آزمون‌ها با بالاترین کیفیت اطمینان حاصل شود .
  3. از به خدمت گرفتن همکاران دانشجو یا همکاران دارای خویشاوند دانشجوی پیام نور در اتاق آزمون و مخزن سؤالات اکیداً خودداری شود.
  4. از به کارگماردن همکاران ياد شده بند بالا تحت عنوان مراقب، رابط و ... در جلسات امتحانی دانشجویان خویشاوند خود اکیداً خودداری گردد.
  5. در خصوص همکاری اعضای محترم هیات علمی در امور اجرای آزمون‌های  نیمسال دوم 1401-1400 طبق نامه شماره 7476/3/د مورخ 20/02/1401 اقدام شود.
ب نکات اجرایی در برگزاری آزمون‌های متمرکز و مجازی و غیر حضوری دروس عمومی بر بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون
  1. آزمون دروس عمومی  در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس edu.pnu.ac.ir  برگزار خواهد شد.
  2. تاریخ آزمون‌های دروس عمومی از 27 تا 31 خردادماه ماه 1402 (به مدت 5 روز ) می‌باشد.
  3. لیست ساعت برگزاری آزمون هر یک از دروس عمومی به تفکیک استان بوده و در کارت آزمون (گزارش 428 ) دانشجو نیز لحاظ شده است.
  4. جهت ورود به سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‌باشد.
*  نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است.
* با توجه به اینکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان به عنوان کلمه عبور در نظر گرفته شده است، در صورتیکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان بنا بر ادعای دانشجو اشتباه می‌باشد در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
  1. ساعت آزمون بر اساس استان متفاوت بوده لذا دانشجویان  مطابق ساعت اعلام شده بر روی کارت آزمون و منطبق با انتخاب محل آزمون‌های حضوری خواهد بود. (در خصوص دانشجویانی که تغییر محل آزمون داده‌اند)
  2. اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص نحوه برگزاری آزمون دروس عمومی و نیز آدرس سامانه و فایل راهنمایی دانشجو در پورتال دانشگاه و روابط عمومی مراکز مجری و استان‌ها  الزامی است.
  3.  پاسخگویی بر مشکلات دانشجویان در حین و یا ورود به سامانه فوق با توجه به دسترسی‌های تعریف شده برای کاربران استان‌ها و مراکز به عهده مرکز و واحد مجری مربوطه می‌باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر